Stephanies Windowsblogg

Windows och Internet Explorer

IE8 följer standard februari 19, 2009

Filed under: IE8,Internet Explorer — Stephanie Smitt Lindberg @ 8:07 e m
Tags: , , , ,

Kan glädja alla utvecklare med att IE8 följer standard så ju fler som uppgraderar till IE8 när den släpps i slutet av mars desto gladare blir alla utvecklare och designers.

Vinsterna för den vanlige användaren är uppenbara. För det första – säkerheten. IE6 är rena stenåldern och ger i stort sett inget skydd alls. För det andra är webbupplevelsen otroligt mycket bättre i IE7 med t ex tabbed browsing.

Med IE8 kommer nyheter som acceleratorer som hjälper dig göra vertikal sök. Om det här låter som rena kinesiskan – kolla in IE8 sidan.

eller se på bilden nedan som är ett exempel.

Accelerator

 

4 Responses to “IE8 följer standard”

  1. A IE8 følger standarder er *TØV*…!
    Og det finnes flere hundre beviser på akkurat dette, her er ett; http://ra-ajax.org/the-fair-upgrade-from-ie6-banner.blog
    (bla litt ned)

  2. [...] för Windows med fokus på konsument, skrivit i både Dags för vårstädning – ut med IE6 och IE8 följer standard. Om du har IE6 eller någon annan omodern webbläsare kan du uppgradera till IE7. [...]

  3. Stephanie Smitt Lindberg Says:

    IE8 följer standard. Det du verkar vilja visa i din länk är snabbheten. Jag är inte någon utvecklare eller designer men tiderna är alla under sekunden och personligen börjar jag tycka att det blir löjligt att jämföra tiondelar. Det är tillräckligt snabbt för mig redan idag. Då snabbheten är hög bland alla browsers har mitt fokus istället skiftat till att se hur fort jag hittar det jag söker och hur min webbupplevelse kan bli bättre, dvs finns det bra funktioner som hjälper mig att finna det jag söker med färre klick. Med IE8 får jag t ex hjälp med vertikalsök via acceleratorer vilket minskar antal klick och sökningar.

  4. Adam Says:

    Jag har testat flera olika webbläsare, bland andra Safari, Opera, Firefox och Chrome. Att påstå att någon av dessa ”i verkliga livet” är snabbare är inget annat än trams. Man kan ju fråga sig vad som är viktigast; Hur snabbt man får det man vill åstadkomma utfört, eller vad det blir för resultat på ett teoretiskt test i javascript där vi snackar skillnader på MILLIsekunder.


Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.