Stephanies Windowsblogg

Windows och Internet Explorer

En given älskling? oktober 16, 2008

Filed under: Uncategorized — Stephanie Smitt Lindberg @ 1:54 e m

Den är liten lätt och läcker. Jag kände ett ha-begär direkt när jag såg den – Asus Eee, deras lilla vita Netbook. Min vanliga PC, en hyfsat tung Toshiba som snart är 2,5 år gammal och låter som ett kraftverk, känns som rena stenåldern i jämförelse, både vad gäller utseende och hippfaktor. image

Det blev dock inte som jag tänkt mig när jag skulle börja använda min söta lilla Netbook. För det första insåg jag rätt snabbt att jag nuförtiden släpar runt på en tung Toshiba utan även en pryl till – min Netbook. För det andra kompletterar de inte varandra utan dubblerar.

Hade jag fortfarande varit mammaledig hade Netbooken varit min nya älskling. Jag hade kunnat maila, surfa, messa, blogga, söka etc när jag fikade, lunchade eller träffade andra föräldralediga kompisar. Den hade verkligen varit supersmidag att ha med. Men nu, väl tillbaka på jobbet kan jag bara konstatera att gränserna verkligen har suddats ut mellan privat och jobb…och då behöver jag en riktigt bra PC, inget annat. Jag vill kunna synka min mail till min mobil, jag vill kunna växla mellan att jobba med dokument och presentationer, till att dela med mig av de senaste bilderna till svärmor på Windows Live.

Kändes dessutom lite kymigt att börja använda Windows XP igen som ansvarig för Windows. Vista har jag trots allt levt med i över 2,5 år och tycker är så mycket bättre. Kanske att jag ger Netbooken en ny chans när Windows 7 kommer.

 

4 Responses to “En given älskling?”

  1. Peter Wissinger Says:

    Liten och snygg är den. Jag har en lika liten Vista dator. Den kostar visserligen mer men känns som ett bättre val.

    Kul med en Windowsblogg – kan du inte skriva lite om vilken Windowstelefon du ska köpa? Mindre än Netbooken och med ett alldeles nytt operativsystem.

    Xperia?

  2. Stephanie Smitt Lindberg Says:

    Efter en kanondragning om den nya Xperian på jobbet är jag riktigt sugen på den. Gillar skarpt bläddringsfunktionen och möljligheten att välja paneler. Kanske borde kolla in din blogg för att se att jag inte missar någon annan het nykomling.

  3. Peter Wissinger Says:

    haha..det måste du absolut – och beställ en Xperia..

  4. Bea Says:

    Älskar min Xperia, sen jag avinstallerat Sbp Mobile shell så fungerar den klockrent.


Kommentera

